lördag 1 december 2007

Min mobila blogg

Jag har länge behövt ha tillgång till en helt mobil blogg. En blogg dit jag kan skicka ögonblicksbilder från min mobil, där jag kan skriva från bussen, eller bara skicka en snabb kommentar om något jag ser på stan.

Sedan är tanken att jag ska utveckla tankarna i sådana snabba postningar på någon av mina andra bloggar, som t.ex. Nikke Index eller Valfritt. Jag tror att det kan bli bra.

På måndag ska jag aktivera mitt Wayfinder-program i mobilen, och sedan är det dags att börja. För tanken är att varje blogginlägg även ska följas av en GPS-punkt. Vem vet? Så småningom kanske även en position på en Google-karta också...

Bild och ögonblicklig tanke hit. Utveckling på Nikke Index eller Valfritt, bilden till Flickr med sin GPS-punkt.

Lite har jag funderat på vad man skulle kunna göra mer med en sådan kedja av bloggtankar. Någonting borde man få ihop tycker jag. Någon sorts nytta. Någonting bra.

Inga kommentarer: