måndag 17 december 2007

DN testar GPS-navigatorer

Funderar du på en GPS-navigator i julklapp till någon i år? Då har DN.se en artikel som hjälper dig att välja den bästa navigatorn. Mitt val, Wayfinder i mobilen, får bra om dömen, främst på grund av att kartorna i GPS-navigatorn aldrig blir omoderna när de hela tiden hämtas till mobilen för det område man befinner sig i eller är på väg till.

De dyraste GPS-modellerna visar sig vara långt från bäst, och GPS i mobilen får bra omdömen, även om DN.se har vissa invändningar där också.

Själv använder jag Navigator 7 från Wayfinder i min Sony Ericsson P1i, och är väldigt nöjd med grundfunktionaliteten, även om jag skulle behöva fler laddningsuttag i bilen för att få det att fungera helt smärtfritt. En hållare till min mobil skulle heller inte skada faktiskt.

Andra bloggares inlägg om och .

Inga kommentarer: